Archive for the ‘Media’ Category

Japanese newspaper drops evening edition

January 8, 2010

Japanese Newspaper ‘Kitanippon Shimbun’ has closed its evening edition. First five highest circulated newspapers are from Japan and in Japanese.

Is the newspaper savy Japanese society is changing their attitude? See this news item.

First five highest circulated newspapers
2004 circulation figures – Circulation (thousands)

1     Yomiuri Shimbun         Japan     14,067     Japanese
2     Asahi Shimbun         Japan     12,121     Japanese
3     Mainichi Shimbun         Japan     5,587     Japanese
4     Nihon Keizai Shimbun     Japan     4,635     Japanese
5     Chunichi Shimbun        Japan     4,512    Japanese

Source: pressnet.or.jp

Advertisements

780 Radio Channels in Another 275 Cities in the offing

November 18, 2008

Government is also considering FM phase III policy, which will add more than 780 radio channels in another 275 cities. This was revealed by Information and Broadcasting Secretary Sushma Singh.

Source: telecomlive.com

Rajdeep Sardesai new president of Editors’ Guild

November 18, 2008

Rajdeep Sardesai, Editor-in-Chief, IBN Network, has been unanimously been elected as President of Editors’ Guild of India. Sardesai is the first ever TV editor to be elected to this post and he takes over from Alok Mehta, Editor, Naidunia Delhi.

After the election Rajdeep revealed his agenda as the Guild President, and said, “I have a five-point agenda to develop synergy amongst print, television and the Internet.”

Source: exchange4media.com

Asianet now owned by Star Jupiter

November 16, 2008

Finally that is official. Star Group and Asianet is joining togther to own its entertainment channels. Till now there were rumours in the media circles. In Kerala Communist Marxist party was writing articles against the deal in its Newspaper Deshabhimani [Great Joke].

Star and Rajeev Chandrasekhar’s Jupiter formed a company for this with the name ‘Star Jupiter Entertainment Television Ltd’ (Star Jupiter).

(more…)

Iran shuts down reformist weekly

November 12, 2008

Iran Government closed a prominent reformist weekly. The weekly was criticising the policies of President Mahmoud Ahmadinejad quite often.

Iran’s Press Supervisory Board sent a letter on 08 November, Saturday to the Shahrvand-e Emrouz (Today’s Citizen) weekly formally informing it of the decision.

Recently the Weekly carried an editorial with a heading “Why does Iran not have an Obama?” This irritating editorial was the reason for the closure.

Another interesting information from Iran is that, Since 2000, the Press Supervisory Board and Iranian courts have closed some 100 publications condemning many as “pawns of the West” and accusing them of trying to undermine Iran’s system of clerical rule.

Source: arabianbusiness.com

Economic slowdown and INX Group

November 10, 2008

Rumours are around that 9X media’s three channel properties have been sold to two parties. NewsX to Bhaskar Group and other two entertainment channels 9X and 9XM to Balaji Telefilms. Market talk is that the founders of INX media Indrani mukerjea and Peter Mukerjea [ former chief of Star] will be leaving the company. This new development if because of dearth of funds during this economic slowdown.

Balaji Telefilms was interested in starting pan Indian entertainment channels and regional channels for a while now. Is it true? With in days we will be knowing that. INX Group is having two companies, INX Media and INX News.

Source: exchange4media.com

2008 Readership Survey report out

November 4, 2008

The Media Research User’s Council (MRUC) has released the Indian Readership Survey 2008 R2 data. In an industry meet on November 4, 2008. The data would be available with all players for their individual analysis on November 5, 2008.

The MRUC did share the numbers of the top players in the various reported languages, further divided in dailies and magazines.

Magazine readership has come down. But still India Today it the highest read magazine. For me it a surprise!!

Malayala Manorama and Mathrubhumi lead among Malayalam publications. Though they have both declined and are now 121.8 lakh and 97.1 lakh, respectively.

Source: www.exchange4media.com

BBC chief quits, presenter suspended over offensive prank

October 31, 2008

See what happened in BBC Radio.

This should be a lesson for those who present Live shows in our Television anc Radio Channels.

BBC chief quits, presenter suspended over offensive prank

LONDON: The boss of the BBC’s most popular radio station quit Thursday over offensive on-air comments by two top presenters which have unleashed a
political storm in Britain

Source: economictimes.com

See lot of news about Newspaper innovation here.

January 5, 2008

See lot of news about Newspaper innovation here.

Live mint wrote a small article about Free Newspaper in Chennai by name ‘Ergo’. This is from Hindu Newspaper Group. Even big newspaper groups are trying to innovate. Good.

After Bangalore, Radio Indigo kicks off in Goa

June 29, 2007

June 29 2007: Radio Indigo, the FM venture of Rajeev Chandrasekhar’s Jupiter Capital, kicked off in Goa after launching its first station in Bangalore in September 2006. Radio Indigo is the only FM station in the country solely dedicated to playing international music round the clock, defying the admonition of marketers and media buyers.

Like Bangalore, the Goa station will also target the upwardly mobile, globally exposed, open minded upmarket listeners.

Speaking about the launch, Sanjay Prabhu – Director and Chief Operating Officer, Radio Indigo, said, “Goa has an inherited international music legacy. Radio Indigo will nurture that love for International music.”

Source: exchange4media